Söndagens rapport.

Jocke och Tommy rullade över bron innan nio , Lasse och jag skulle ansluta lite senare på sydöstra sidan. När vi anslöt fiskade de redan av udden på norra sidan , vi gick söder ut. Inget resultat och vi begav oss längre söder ut. Nu var det dags att börja vandra , minst en kilometer innan det var dags att blöta flugan. Väl framme delade vi på oss och började fiska , tyvärr tog det inte lång tid innan vi hade besök av sälen. Den var runt oss hela tiden , ibland innanför till och med. Vi började gå tillbaka för att byta plats lite längre norr över igen. Här började det dra lite mer ostlig ,och med ett lätt färgat vatten kändes det hett. Här hade Jocke första kontakten för dagen, Tommy hade säl på besök igen.. Sen var det dags för ett sista byte av plats , och dags att gå en bra bit igen. Framme delar vi på oss igen , Tommy och jag fortsätter en bit till. Efter en stund hör jag Jocke skrika med böjt spö. Han returnerar efter en stund en blankbesa runt 2.5kg. Själv ser jag fisk hoppa lite längre ut , men utanför kasthåll. Vid halv åtta kommer Tommy in från revet , hugg och följe var resultatet innan hemfärd. Jag tog över revet och hade ganska snabbt ett följe och senare även en som inte ville fastna ordentligt. Fortsatte mot nästa rev när solen gick ner. Hoppades nu att de skulle komma in lite närmare och inte vara så försiktiga. Och mycket riktigt , från ca halv nio till lite efter nio drog jag fem snabba på revet. Två blankbesor +2 & +3 samt tre i topp kondition mellan 1.5 till +2kg. Vilka fighter i det varma vattnet med öring i toppkondition!! Sen var det dags att börja traska , hade bestämt med Lasse att jag skulle möta honom norr över. Och det tog tid , vid tjugo över tio var jag framme efter en riktigt strapats i mörkret över sjömarkerna. Men var glad att det var fullmåne , annars hade det tagit ännu längre tid! Hoppas vi kan guida bättre nästa gång grabbarna från Gamleby SFK kommer och hälsar på?

Det här inlägget postades i Fiskerapporter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 svar på Söndagens rapport.

1. Jocke skriver:

Tackar för en härlig dag! En sådan solig Och härlig vårdag är bra för själen, kul med sprattel i spöt med:)

2. John H skriver:

Det måste ju varit ni som gick förbi mig då när jag fiskade av ett rev. Dags att börja snacka upp nordvästra sidan igen snart så det blir lite lungt på torpet igen. Kan knappt minnas när jag inte stött på andra fiskare trots att man sökt sig längre från körbara nedfarter. 😉
    Hade förövrigt ingen lyckad kväll. Ett sprall som klev av och ett följe var allt som hände.. Kanske gav upp en timme förtidigt dock.
    / Jh

• Solle skriver:

Den sidan behöver vi inte snacka upp , gott om folk när man kör längs kusten.. Det var vi , kände att vi behövde gå iväg till ofiskat vatten för att ge killarna drag i grejerna. Särskilt när det är helg och mycket folk ute och fiskar.

3. Seppo L skriver:

Niclas! Guida bättre än du och Lasse det vete fanken om någon kan här på ön. Härlig läsning detta och fanken va sugen jag blir men måste jobba denna vecka men sen så, så åker Polski i igen.