Två kvällsfisken…

Igår kom Magnus (troutflies.se) till Öland för att kolla om havsöringen var i tagen. Igår hann vi bara en kort tur på ett ställe innan det mörknade. Magnus hade en hyfsad virvel och jag en dragning. Missade tyvärr att fisken följt med in så när jag lyfte flugspöt drog den som en avlöning. Idag hade även Andreas Molin från Västervik kommit tidigt till Öland och vi anslöt vid 18. Andreas hade en liten retur innan på dagen. Och när vi kom med bilen vadade han ut på ett hett ställe , så jag bad Magnus ringa och tala om att där var det fiskeförbud. Det var dock redan försent , han hade bränt en 5+ och returnerat 6st på de första sju kasten. Han tyckte vi skulle komma ner men jag ville vi skulle prova söder om . Men det var för mycket skräp i vattnet där jag klev ner. Magnus var frustrerad då två fina 2+ hoppade inom kasthåll men vägrade hugga på flugan. Vi gick bort till Andreas som hade släppt tillbaka två till , alla på Omöborsten! Vi gjorde ett försök alla tre efter att ha pratat en stund , men ingen mer behagade att nappa. Magnus utrustning var också till salu då han inte fick allt att stämma i den grova dyningen. Vi åkte till ett nytt ställe där jag förklarade sträckan och vi delade på oss. Efter en stund skriker Magnus , han hade tappat en! Men snart får han revansch , en trind vild precis under 2kg som fick friheten åter. Ytterligare en kontakt innan det var över. Samtidigt drog jag en på 2950gr utan fettfena som nu ligger i frysen. Vi gjorde ett snabbt stop till i skymningen utan resultat. Vi hade en fantastisk kväll , och Andreas kommer till Öland på söndag igen för två dagars fiske. Revansch? Ja chansen finns nu med mycket grov havsöring i sjön!

Havsöring

Det här inlägget postades i Fiskerapporter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 svar på Två kvällsfisken…

1. Fredrik Arnerby skriver:

Grattis!!den var fin, hoppas jag kan landa en sådan vacker fisk snart!

2. Seppo.L skriver:

Jösses vilken vacker och fet öring. Såg inte denna bild när jag var på er hemsida senast. Stort grattis Niclas, härliga tider vankas.

• Solle skriver:

Tack Seppo , men den hade bara 1.13 i fulton. Men jag tror det beror på att Andreas tog kort med en Go-pro.

3. Magnus karlsson skriver:

Tack Niklas och Andreas!!
    För ett par rent j-vliga, frustrerande, trevliga och till slut roliga kvällar.

4. Seppo L skriver:

Jassååå, det är fler som redan börjar träna för havsöringträffen i höst. Grattis till en som det verkar mycket trevlig fisketur med spännande händelser. 🙂 Själv så var jag ute i går på kvällskvisten i några timmar men kände dock inget.