Emån en kylig upplevelse..

Idag var den traditionsenliga Emåturen för kassören , revisorn och ordföranden. Vi tog sovmorgon då det var minusgrader och fisket numera är förlängt två timmar till 21.00. Men vid nio hade vi riggat klart och började fiska , revisorn satt dock kvar och fikade. Vi bestämde oss för att köra två timmar innan vi samlades för en fika. Ingen av oss kände något under denna period. Vi tog ett nytt två timmars pass innan vi skulle grilla , och Arnes besök. Arne hade tyvärr gjort sig illa i knät och fick ställa in årets fiske , men till grillningen var han på plats för lite rapportering. Men innan detta hade jag tappat en laxbesa precis innan jag skulle stranda den. Lasse kom förbi och jag berättade hur jag fått den till hugg, och på andra kastet får han en öring knappt över kilot. Efter grillningen gick vi gemensamt en bra bit uppströms , jag hann dock före till stället där vi hade fisk innan. Och ganska omgående fick jag en liten blänkare på ca 40cm , som snabbt simmade tillbaka. Vi gick ytterligare en bit och där lyckades jag ta två öringar mellan 60-65cm , revisorn hade ett följe med in. Nu var det dags att åka ned till herrgården och betala och skriva in fisken. Kent berättade att det endast var +0.5 grader i ån , detta förklarade det tröga fisket. Detta märktes senare när vi tog en sista sväng innan hemfärd, det började bli nyis där det inte strömmade! Sista omgången gav inte ett liv för någon av oss. Men idag var man tvungen slicka botten , så vi satte ett gäng beten i botten (12) idag! Tackar kassören och revisorn för en fantastisk dag i Emån!

EmånSkulle tro att det är mitten av mars ,men det är 8:e april!

Revisorn & KassörenRevisorn i  sin favoritställning , förklarande för kassören varför han fick fula namnet i år… (kan vara att han inte hade draget i vattnet så ofta?)

BlåsipporMen våren är på G , de här hade hittat upp i alla fall!

Det här inlägget postades i Fiskerapporter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 svar på Emån en kylig upplevelse..

1. Tommy.G skriver:

Vad skådar mitt öga ,Lasse med haspelspö !

• Lasse skriver:

När man ändå kastar sten i glashus så är det lika bra att göra det ordentligt. Är ju inte någon stark förespråkare för varken spinn eller total C&R.

• Andreas skriver:

Jag tror han övar inför Havsöring cup, då brukar spinn-grejerna åka fram 🙂

• Seppo.L skriver:

He,he Andreas så sant så sant och nog verkar det så, vi får kolladeras bil när herrarna anländer till invägning,,he,he

2. Seppo.L skriver:

Ser mycket trivsamt ut. Själv så var jag ute på eftermiddagen, hör och häpna 5-2 till mig denna gången. Fiskade med din fluga Niclas bunden på nyinvesterade Jensenkrokar och då måste jag säga att jag tappade betydligt mindre med fisk.

• Solle skriver:

Fan Seppo du går från klarhet till klarhet! Vi får nog hänga på dig på cupen! 😉

• Seppo.L skriver:

He,he Niclas..dessa småöringar vinner man inte cup på men givetvis så blir självförtroendet på topp. Flugan du beskrev till mig går inte för hackor, måste bara säga att min Albymink ligger just nu som nummer två i min ask. Nu ska jag binda flugor och utforska nya lokaler så får vi se. Skickar rapport till er om detta under resan.

• Lasse skriver:

Det är bra Seppo att du prickat in formen än en gång inför cupen, lovar gott för vårt team. Ett tips är att fiska på samma platser som i höstas.