Veckorapport havsöring.

Sitter nu på bussen mellan Kalmar och Oskarshamn på väg till jobb.

Ska försöka summera fiskeveckan som gått.

De  började bra med ett par timmars fiske på Gotland det blev 5st och 3tappade. De största där var en blankbesa på runt 2kg och en blank fin på 1.75kg. På Gotland så är det faktiskt sjukt bra öringsfiske.

Men Öland är inte så tokigt heller. Dagen efter jag kom hem så åkte jag på ett litet eftermiddagspass och sprang på ett stimm med småöringar. Mellan 0.5-1kg. Det blev 6st avkrokade och minst lika många kontakter till.

Men sen hände något. Det blev fint väder och fisken försvann. I alla fall för mig. Nathalie och jag har fiskat de 2 sista dagarna i det vackra vädret. Första dagen hade vi inte en känning men där emot hade vi mycket fika med oss och solen strålade. Det var en fantastisk dag ändå. Igår så fiskade vi på totalt 7 ställen tror jag. Och på sista stället hittade vi fisken.

Nathalie fick en miniöring nästan direkt. Hon blev visst lite mallig då eftersom jag inte hade fått någon och sa:

-Det där var kunskap och teknik, inte tur.

Vad hon nu menade med det? Båda körde spinn vid detta tillfälle. Vi hade en del hugg och följe men ingen som fastnade. Tyvärr var det riktigt mycket tång i vattnet och omöjligt att få ett rent kast. Jag gick upp efter flugspöet men det fastnade en massa skit på flugan också. Till slut så stramade det till i linan och jag hade en fisk på. En liten skit som släppte efter ca 5sek.

Med vänlig hälsning,

Nathalie/Johan

Det här inlägget postades i Fiskerapporter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.