Havsöringsrapport från Knuten

Igår var jag knuten ute och fiskade med Johan Bjelkendal på Norra sidan.
Vindarna var bra men det var alldeles för skitigt på dom flesta ställena. Tillslut lyckades
vi hitta ett ställe som gick att fiska på, ” Det ser bra ut, men jag tror inte vi kommer att få något sa Johan ironiskt och flinade åt mig. Jag var lite sen ner eftersom jag inte
hunnit slänga på mig vadarna innan, när jag kom ner till vattnet såg jag Johan en bit längre bort. Jag tog mig ett par kast och efter ca 5 min hade jag ett följe av en fin öring på ca 2,5kg som var på
min aptitkrok och naffsade 2-3 gånger men var alldeles för nära in mot land och blev skrämd när han såg mig.” FAN, det var den chansen till en fin gravad öring på julbordet tänkte jag för mig själv.” Jag kastade ut igen och såg en öring vaka bara ett par meter ut och kastade en bit bakom och fick den, en liten öring på ca kilot som snabbt fick simma tillbaka igen, det dröjde inte länge efter ja fick den andra, ungefär på samma storlek som också fick simma tillbaka till friheten. Tyvärr hade jag inte så mycket tid så det blev ett kort fiskepass. Efter någon timme avslutade vi fisket, 2 små upp och 2-3 fina följen.

Jag körde med en svart/röd Guideserien ”stockholms färgen ” med en röd/glitter aptit krok som öringen verkade väldigt förtjust i. Imorgon gör vi nya försök och hoppas att dom stora är ute! 😀

Trevlig helg och skitfiske på er!

Hälsningar ” KnuteN ”

Det här inlägget postades i Fiskerapporter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.