Simrishamn och sverige vann landskampen!

Lasse och jag åkte i fredags till Simrishamn för att vara med på landskampen. När vi trailat i på kvällen började vi kolla av var det gått upp fisk på dagen. Men de flesta mörkade , men den röda tråden var i alla fall nära land. Efter gemensam frukost och skepparmöte så började vi fiska utanför 9:an och fortsatte öster ut. Inte mycket hände men Peter i Team Fiasko ringde och talade om att de började med ett dubbelhugg efter 20 minuter. Vi vände och började trolla oss mot långagrund , Lasse hade en retur innan vi rev och gjorde en snabb förflyttning. Väl framme lite längre söder ut så dröjde det inte länge innan det började hända grejer. Under resten av dagen hade vi ytter liggare 15 kontakter med lax/öring. Men först efter 5 returer så kommer det upp en godkänd , men det tog ett tag innan den låg i håven. Den hade då hoppat ur två gånger hämtat hem två djupriggslinor och varit runt hela båten ( 2.55kg). Efter det rev vi ett fint dubbelhugg med en runt ca 6-7 och en annan godkänd fisk. Fisken verkade vara väldigt lös i munnen eller hugga väldigt försiktigt. Några mer brända var av en runt 6-7kg igen kom det äntligen upp en på 7.15kg. Men nu var det bara en kvart kvar att fiska , utan att det hände något. Totalt under dagen hade vi 2 godkända 5 returer och NIO brända samt några torskar och ett par näbbgäddor. Detta var en helt otroligt händelserik dag efter vi bytt plats. När vi var ute idag kollade jag fiskmarkeringarna och det var som max 0.3 distans mellan huggen. Idag körde vi fyra timmar eftersom vi var lite trötta efter den gemensamma middagen på kvällen med prisutdelning. Vi hade en öring och en lax i retur samt några torskar, men vi var inte så aktiva idag som igår. 😉 Summeringen är en fantastiskt rolig helg med mycket tjöt och någon öl i mycket trevligt sällskap. Vi fick även förklarat för oss hur det kommer sig att det alltid blir fisk i stenbrott och grävda dammar på Öland. Rom fastnar i fjäderdräkten på fåglarna på våren under leken och följer med när de slår i nästa vattendrag. Så att försöka få bort dem som inte är önskade är helt omöjligt!! Här visar Lasse sin bästa sida , som torskfiskare…

Det här inlägget postades i Fiskerapporter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Ett svar på Simrishamn och sverige vann landskampen!

1. Andreas skriver:

Man kan ju skjuta fåglarna.